[05, 06] Pretty Little Liars. Kłamczuchy, Pretty Little Liars. Bez Skazy

17:35

Sara Shepard


  • okładka miękka
  • 278 stron  |  312 stron
  • 35 rozdziałów | 37 rozdziałów
  • tom 1 | tom 2 

Okładki:

Uważam, że są genialne. Naprawdę, niby proste, ale mają coś, co przyciąga oko. Według mnie, po prostu świetne.  Ocena: 3/3

O książkach:

[TUTAJ - tom 1]

[TUTAJ - tom 2]


Moje zdanie:

Na wstępie powiem, że postanowiłam opisać dwa tomy w jednej recenzji, ponieważ nie do końca pamiętam, które zdarzenie wydarzyło się w pierwszej części, a które w drugiej, a nie chcę Was wprowadzać w błąd. Dlatego dwa tomy w jednej recenzji :)

Opisywane osoby:
  • Alison
  • Aria
  • Spencer
  • Hanna 
  • Emily
Alison - jako "żywą" poznajemy ją w pierwszym tomie. Uważa się za kogoś lepszego od pozostałej czwórki. Dziewczyn są na każde jej zawołanie. Dodatkowo ma tą przewagę, że zna sekret każdej z przyjaciółek. Aż pewnego dnia Ali zaginęła.  Nikt nie wie co się z nią stało. Dziewczyny zaczynają dostawać dziwne wiadomości zawsze w treści jest pogróżka, że ich tajemnice zostaną wydane. Listy/wiadomości podpisywane są literą A. A jak Alison, ale przecież jej nie ma od bardzo, bardzo dawna...

Aria - według mnie jest bardzo sympatyczną dziewczyną. Niestety u niej w domu nie jest zbyt kolorowo. Ojciec zdradza matkę, a ona raz g na tym przyłapała. Co najgorsze facet robi to ze swoimi uczennicami.
Arię pociągają  starsi od niej. I pewnego razu, w barze poznaje właśnie takiego. Jak się okazuje Estra jest jej nowym nauczycielem. Tajemniczy/a "A" męczy dziewczynę, że jest taka sama jak ojciec. On zabawia się z uczennicami, a ona z nauczycielami.

Spencer - wydaje się być trochę przemądrzała, ale w duchu jest strasznie krucha. W domu zawsze jest uważana jako ta drugorzędna. Zawsze ta gorsza od starszej siostry - Mellisy, którą rodzice są wprost zachwyceni. Spencer ma skłonności do odbierania chłopaków swojej siostrze, Czy teraz będzie inaczej? Spencer udaje się być w czymś lepsza od siostry. Rodzice są wniebowzięci i poświęcają jej całą uwagę - pierwszy raz. Mellisa nie może tego znieść, przyprowadza do domu narzeczonego i znów uwaga skupia się tylko na niej. Spencer nie wytrzymuje i wychodzi na dwór, a nowy chłopak jej siostry za nią... Czy Spencer dokona powtórki z rozrywki? Odbije chłopaka dla zabawy? A może naprawdę się zakocha?

Hanna - kiedyś gruba, tocząca się kulka. Rodzice są po rozwodzie. Hanna w jakiś stopniu czuje się winna.Myśli, że ojciec chciał mieć lepszą ładniejszą córkę. Spotkanie z nim i swoją przeszywaną siostrą tylko utwierdza ją w tym przekonaniu. Dziewczyna jest piękna, chuda, wysoka i zna się na modzie. Wtedy Hanna po raz pierwszy idzie do toalety i wymiotuje to, co zjadła. Przysięga sobie, że schudnie i będzie piękna. Jak się okazuje popada w kłopoty, bo staje się bulimiczką. Za każdym razem kiedy coś je, zaraz biegnie do toalety i ...

Emily - od dziecka pływa. W domu, rodzinie także wszyscy pływają, dlatego jest na ten sport wielki nacisk. Ma chłopaka i wydaje się być szczęśliwa. Jednak jej problem miał początek kiedy zwierzała się Ali, że ją kocha, a później ją pocałowała w usta teraz, podczas jednej z imprez, Emily czuję się strasznie zdołowana. Wybiera się tam ze swoją nowo poznaną przyjaciółką - Maią. Są już strasznie pijane, kiedy postanawiają wejść do kabiny i porobić sobie zdjęcia. Nie wiadomo kiedy zaczynają się całować, oraz bardziej i bardziej namiętnie. Emily sama nie wie, co o tym sądzić. Była szczęśliwa ze swoim chłopakiem, a z drugiej strony przy Mai czuje się inna, lepsza. Na moje oko, Emily jest biseksualna, jednak ona sama do takich wniosków nie dochodzi, więc mam nadzieję, że ta kwestia wyjaśni się w kolejnych tomach.

 Moim zdaniem genialne i niezwykle wciągające. Czyta się szybko, polecam.
Treść: 5/5  

Sumując:
Okładka - 3/3
Treść - 5/5
Razem - 8/8
Ocena - arcydzieło


Zakładka:

Chyba zrezygnuję z robienia zakładek. I tak nikt ich nie ściąga, ani z nich nie korzysta. Po drugie nie mam programu, czasu też nie. Po prostu uważam, że są nieprzydatne.









You Might Also Like

15 komentarze

  1. U mnie na półce czeka już pierwsza część, ale zakupiłam ją dosłownie przed chwilą, więc pojawi się dopiero w kolejnym stosiku. Mam nadzieję, że się nie zawiodę .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio dostałam tę serię na urodziny ale jeszcze się za nią nie zabrałam.Teraz matura i brak czasu,ale na pewno zaraz po maturach biore się za czytanie.Ja oglądałam serial już powstały dwa sezony oparte własnie na książkach serial równiez genialny,jeśli chciałabyś obejrzec serial to możesz obejrzec go na stronie www.iitv.info ale moim zdaniem książki będą ciekawsze

    OdpowiedzUsuń
  3. Za serię od pewnego czasu zamierzam się zabrać. Wiele o niej słyszałam.

    Szkoda, że rezygnujesz z robienia zakładek. Dla mnie były przydatne ;)
    Pozdrawiam!
    http://my-logorrhea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. mam w planach całą serię, a na razie obejrzałam serial :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zamiar przeczytać te książki, ale jak zwykle mam taką stertę w domu, że nie mam na to czasu. :)
    Powiem Ci, że Twoje recenzje mi się bardzo podobają i nie dziwię się, że przeniosłaś się tutaj. Mnie też Onet zaczyna denerwować, ale z kolei Blogger to czarna magia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie serię znam tylko z okładek ;) ale przypomina mi kilka innych o sławnych i bogatych nastolatkach, czy jakoś tak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tych ksiażkach. Faktycznie okładki są bardzo fajne, podoba mi się czcionka którą zostało napisane Pretty Little Liars:) Twoja recenzja zachęca do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio dość głośno o książkach na podstawie których powstały seriale, Pretty Little Liars, Plotkara itd. ja poluję na Dextera - serial bardzo lubię, przez przypadek dowiedziałam się, że jest na podstawie książki.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach i chętnie sama sobie zdanie wyrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze chciałam przeczytać, odkąd pierwszy raz ułyszałam o PLL:) Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym przeczytała. Zaczęłam oglądać serial, ale nie mam cierpliwości. Wolę książki, mam nadzieję, że wkrótce uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mówiłaś kiedyż, że mogłabyś mi pomóc... Ciekawi mnie, czy na bloggerze jestem w stanie wstawić taki szablon, jak mam teraz u siebie...?

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam tą serię na oku już od dłuższego czasu, więc mam wielką nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostałaś nominowana do oTAGOWANYCH. Szczegóły zabawy u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądam serial i jestem nim zachwycona :D Zamierzam też przeczytać książki, ale to gdy będę mieć czas na wakacjach ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie i komentarz :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Twój tekst

Popular Posts

Contact Us

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obserwatorzy

Wyświetlenia

Czytam

Czytam
Igrzyska śmierci - Suzanne Collins

Translate

Szukaj:

Popular Posts

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images